23 Aralık 2009 Çarşamba

Yılbaşı mı Yılsonu mu? Yeni Yılda Mutluluklar !!


Şimdi biz bir heyecan bekliyoruz yılbaşı gelse de tatil yapsak eğlensek hoplasak zıplasak diye . Cimri Çek cumhuriyeti bize sadece kalacağımız gün kadar vize vermiş buradan size şikayet etmeden geçemeyeceğim. Aldığım en kısa Shengen Vizesi ödülünü kazandı. Başımıza neler gelecek bilmiyorum ama son 1 hafta kala beni tatil heyecanı sardı (Avrupayı kara kış sarmış diyorlar). Önümüzdeki hafta yolcuyuz abbas. Çok soğuk yerlere gidiyoruz ki arkamızda bırakacağımız memlekette çok sıcak değil (hani orda pişman olmayacağız sıcacık memleketimi bıraktım da geldim totom dondu diye) . 4 sene önce de gitmiştim Prag'a giderken herkes bana "ayy çok romantik bir şehir" demişti. O zamanlar sevgilim olam eşim Burak'la bu şehre hayran kaldık. Bol bol gezdik fotoğraf çektik. Fakat bir romantizm yaşayamadık. Neden diyeceksiniz? O kadar soğuktu ki hava, biz kat kat giyindik ve ben 2 eldivenle dolaşırken bir de sevgilimin elini tutamadım ya da ona sarılamadım ( o kadar kat giyinip deneyin göreceksiniz) Ama şehir, gezmesi kolay , gezilecek yerleri merkezi ve tarihi bozulmamış görüntüsü ile kendine çekiyor herkesi . Diğer Avrupa ülkelerine göre de daha ucuz. Sadece bir Prag kitabı alarak kendi başınıza gezebilirsiniz. Hatta bir tranvaya atlayıp ( tranvay ağı baya gelişmiş) hiç üşümeden geze geze şehri gezebilirsiniz.

Biz 4 sene önce Ocak ayında o kadar üşümüştük ki "bir daha buraya kışın asla gelmem yazın gelirim ancak" demiştim. Ama neymiş? Büyük konuşmayacaksııınn. Ekim ayında arkadaşların ( Seda & Engin) gazına gelip haydi yılbaşında biz de sizinle Prag'a geliyoruz dedik. Birkaç ay önceden yılbaşı için bilet alırsanız çok uygun fiyatlara bilet bulabiliyorsunuz (Yılbaşından malum biletler çok pahalı) Mesela biz biletlerimizi şu siteden alıyoruz ki hem karşılaştırmalı görebiliyor hem de saat uygunluğuna göre gidiş-dönüş uçuşlarınızın değişik kombinasyonlarını yapabilirsiniz. Hostel deneyimi hiç yaşamamış biri olarakta günlüğü 20 eurodan hostelde ilk defa kalacağız ( hosteli de yine internet sitelerinden bulabilirsiniz)

Orada yaşayacağımız maceraları ve fotoğrafları dönüşte paylaşmayı planlıyorum. Daha önceki gidişimizde "bir tripodum bile yok" diye üzülmüş, kapasitesini zorlayan digital küçük makinamızla bir sürü fotoğraf çekmiştik. Neyseki şimdi karı-koca tüm teknik ekipmanlarımız tamam. Yün çorap ve taytlarımızı (eminönünde bulabilirsiniz unisex kocama da aldım :)) ) , tchibodan montunuzun cebine koymalık sıcak tutma poşetlerimizi de aldık. Çok fazla çeşit kıyafete gerek yok çünkü hergün farklı giyinsen de soğuktan montunu çıkaramadığın için ne giydiğin anlaşılmıyor, sanki fotoğraflarda da hep aynı şeyi giymişsin gibi görünüyor :) Ben ki 1 haftalık tatile bile koca bir valiz dolusu kıyafetle giderim bu sefer kendime engel olmayı daha sade gitmeyi düşünüyorum. (annemi duyar gibiyim "nihayet kızım") ( mesela Amerikaya 2 valiz gidip 4 valiz ile dönmüştük , bana ait olan valizler de henüz ben İstanbul'a ayak bastığımda hala Miami'de olduklarından/neyi bekliyorlarsa? / kıyafetlerime ancak 2 gün sonra kavuşmuştum) Ama söz konusu yılbaşı gecesi ve rakip Çek güzelleri olunca insanın güzel güzel şıkır şıkır giyinesi geliyor.


Biz o gece yılsonunu mu yılbaşını mı kutlayacağız henüz karar veremedim ama gelecek yılın bu yıldan daha da güzel geçmesi için size bir tavsiye : KIRMIZI DON GİYİP DİLEK DİLEMEYİ UNUTMAYIN :))

Sevgiler :)

2 yorum:

Bero dedi ki...

Havanın soğukluğunu o kadar iyi anlatmışsın ki, 2 eldivenle elimin donduğunu hisseder gibi oldum. Bir yandan da her yer mevsiminde güzel di mi ama, oranın da mevsimi kış. Bi de içki düşkünüyseniz, sert içkileri kafaya gidip içinizi ve de beyninizi ısıtırsınız belki. İyi yolculuklar.

Nesobaby dedi ki...

:)) pek içki düşkünü değiliz (amatörüz :P ) ama orada bira sudan ucuz olduğu için insan ister istemez düşkünü oluyor :)) tabi bir de ısınma durumu da var dediğin gibi iyi fikir ;) teşekkür ederiz !! Mutlu sağlıklı çok güzel bir yıl dilerim !!!