31 Mayıs 2010 Pazartesi

Ben bu aralar her yerde...

işte bu kitapları okuyorum :)



Çik-lit diyorlar bu kitapların tarzına. Çik-lit ne demek? Bana göre romantik komedi kimine göre bir çeşit akvaryum balığı, işin aslı o bir piliç edebiyatı (Chick-lit) Kadının iç sesinde konuşulanları dürüstçe açığa vuran ve yine kadın ruh halinden çok iyi anlayan, feminen, ahlaksız ve bir o kadar komik bir tür.

.......................


Chick-lit kitaplarıyla tanınan Artemis Yayınları’nın yayın koordinatörü Ilgın Sönmez Toydemir ‘Gerzek gibi görünmekten korkmayın, canınız ne istiyorsa onu okuyun. Çünkü böyle kitaplara da ihtiyacımız var’ diyor Mutsuzsunuz, canınız gülmek istiyor, hafif bir şeyler okumak istiyorsunuz, kafanızı boşaltmaya ihtiyacınız var... Nedeniniz ne olursa olsun elinize bir chick-lit alınca bitirmeden bırakmayacağınız garanti. Son dönemin en popüler kitapları tartışmasız chick-lit’ler. Bu kitaplar kimilerine göre basit, kimilerine göre edebiyat bile değil. Ancak ne olursa olsun büyük ilgi gördüğü kesin. ‘İyi de bu chick-lit nedir?’ diyorsanız Türkçe karşılık olarak piliç edebiyatı diyebiliriz. Hedef kitlesi çağdaş, şehirli ve yalnız genç kadınlar olan bu kitaplar yine kadınları anlatıyor. 90’lı yıllarda yükselişe geçen chick-lit’ler aslında çağdaş kadın edebiyatının bir kolu olarak anılıyor. Sophie Kinsella, Mariene Keyes, Candace Bushnell, Cecily Von Ziegesar, Adele Parks, Jane Gren, Elizabeth Buchan gibi isimler ise bu dalın en başarılı temsilcileri... ( Kaynak )

................


Ve ben de çağdaş şehirli kadın olarak :P mutluluğu bu ara çik-litlerde buldum. Aslına bakarsanız kitapların kapağı çok hoşuma gitti diye almıştım :) Neyseki başlangıcımı Çik-lit'in baş tacı Sophie Kinsella'nın "Pasaklı Tanrıça" isimli son yayınlanan kitabıyla yapmışım. (Sophie'yi Alışverişkolik/Shopaholic serisinden belki hatırlarsınız)

Ardından bir Türk yazara geçtim, aslında kendisi genç bir senarist ( Kavak Yellerinin senaristi) Ekin Atalar'ın " Selindrella " ya başladım ve her fırsatta okuyorum ( Burki buna çok söylense de servis , vapur, arabada elimden düşmüyor :) Bu arada bu kitapların hepsinin cep boyu çıksa çok mutlu olurum. Çantada taşıması daha kolayoluyor ve elinde okuması da.. Geçen hafta da Sophienin okumadığım 8 kitabınıdaha D&R'dan sipariş verdim. Ücretsiz kargo ile gönderdiler ve kitaplarnormal fiyatına göre daha indirimli. Ekin Atalar için de Türk kızının Sophie'si diyorlar. Açıkçası ben Ekin'in kitabında çok daha fazla güldüm . Ama kesinlikle ikisi de çok eğlenceli. Bu arada kahramanızmız Selin'de tam bir Sophie Kinsella hayranı ve bunu kitapta sık sık dile getiriyor.

Pasaklı Tanrıça 'da işkolik ama bir o kadar da ev işlerinden anlamayan bir avukatın komik eğlenceli hikayesini, Selindrella'da ise hem aşkta hem işte&parada kaybeden komik ama çok komik Selin'in hikayesini bulacaksınız.

Kitapları okuyacaklara şimdiden iyi eğlenceler !! :)

5 yorum:

pembe ajandanın sahibesi dedi ki...

çok merak ettim şimdi bu kitapları, bana yaz kitabı gibi geldi; renkli, eğlenceli ve sıcak.

Nesobaby dedi ki...

Kitapları yaz-kış olarak sınıflandırmıyorum ama genelde bende şöyle bir his uyandırdı "Servise binsem de bir okusam" "uyku saati gelse de şöyle yatağa kurulsam da okusam" bir an evvel boş vakit bulup okumak istiyorum :) çünkü merak ediyorsun ne olacak diye.. o yüzden okumak için bol vaktinin olduğu zamanlarda ( mesela yolculuklarda) okuyabilirsin ;)

Dışavurum dedi ki...

Tanımşlama güzelmiş Nesocum , "nasıl görünecek olduğunuzdan korkmayın - okuyun" mesajı :)

özgün dedi ki...

kuzen ben de alicimm bu kitapları zaten kitap okuyamıyorum diye kendimi kötü hissediyordum ama kafam kaldırmayacak diye korkuyordum bu kitapları okuyabilirim :)

Nesobaby dedi ki...

Selin'de kasıntı erkek arkadaşının baskısından korkup zevkle okuduğu çik-lit'leri hep saklıyordu. Ama emek verilmiş 400 sayfalık kitabı saklamak yazara haksızlık olur ben de herkesle paylaşmak istedim :)

Kuziş kesinlikle oku gülme garantili bunlar :)

Bu arada Selindrella bitti umarım 2. si de gelir. Sanki devamı gelecekmiş gibi bitti :)